ПОЛОЖЕННЯ
Про правила поведінки учнів 
Іванківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

1. Загальні положення правил поведінки учнів в школі
1.1. Положення «Про правила поведінки учнів Іванківської ЗОШ І-ІІІ ступенів» розроблене у відповідності до Закону України «Про охорону праці» (Постанова ВР України від 14.10.1992 р. № 2694-XII) в редакції від 20.01.2018 р..
1.2. Положення встановлює вимоги безпеки життєдіяльності та правил поведінки для учнів 1-11 класів під час занять та перерв у загальноосвітньому навчальному закладі.
1.3. Даний інструктаж з правил поведінки у школі проводять класні керівники з учнями свого класу не рідше двох разів на рік (у вересні і в січні).
1.4. У спеціальному журналі робиться відмітка про проведення даного інструктажу для учнів з правил поведінки у школі і ставляться підписи вчителя і школярів про ознайомлення.

2. Загальні правила поведінки в школі для учнів
2.1. Виконувати вимоги Статуту навчального закладу, Статуту учнівської ради, правила внутрішньо шкільного розпорядку. 
2.2. Оволодівати знаннями, практичними навичками.
2.3. Дбайливо ставитись до майна навчального закладу, державного майна; поважати приватну власність.
2.4. Дбати про власну гігієну та охайний зовнішній вид.
2.5. Не запізнюватись на уроки та не пропускати уроків без поважних причин.
2.6. Дотримуватись загальних правил поведінки в громадських місцях та транспорті.
2.7. Дбати про чистоту і порядок навколишнього середовища.
2.8. Керуватися у своїй діяльності загальнолюдськими цінностями.
2.9. Дотримуватись правил загальнолюдської моралі: правди, справедливості.
2.10. Дотримуватись правил громадського співіснування.
2.11. З повагою ставитись до свобод, прав, гідності інших людей.
2.12. Зміцнювати авторитет школи.
2.13. Підтримувати та продовжувати шкільні традиції.
2.14. Дбати про власне здоров’я та безпеку, здоров’я і безпеку інших людей.
2.15. Не вживати алкогольних та наркотичних речовин, не палити.
2.16. Бути ввічливим, милосердним у ставленні до інших людей.
2.17. Займатися своїм самовдосконаленням, самовихованням, працювати сумлінно.
2.18. Розвивати свої здібності.
2.19. Розвивати почуття відданості, патріотизму, гуманізму, працелюбності, стриманості, доброти та інші чесноти.
2.20. Поважати культурно-національні, духовні, історичні цінності України, державного і соціального устрою.
2.21. Поважати вчителя та його власний час.
2.22. Виконувати завдання вчителів та дорослих.
2.23. Бути тактовним у ставленні до інших людей.
2.24. Бути вдячним за допомогу.
2.25. Завжди виконувати свої обіцянки.
2.26. Бути вимогливим до себе.
2.27. Слідкувати за своєю мовою, мімікою при спілкуванні з іншими людьми.
2.28. Поважати батьків, людей похилого віку, поводити себе ввічливо. Вітатися першими: молодший до старшого, хлопець до дівчини, подавати руку: старший молодшому, дівчина хлопцеві.

3. Права та обов’язки учнів
3.1. Учні мають право:
- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
- на доступ до інформації з усіх галузей знань;
- брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);
- брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
- на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.
3.2. Учні зобов’язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
- дотримуватися вимог Статуту школи, Статут учнівської ради, правил внутрішнього розпорядку;
- бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
- дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
- дотримуватися правил особистої гігієни;
- піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;
- дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;
- діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;
- дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);
- дотримуватися ділового стилю одягу;
- займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.
3.3. Учням забороняється:
- допускати прояви грубості, вульгарності;
- палити у приміщеннях і на території навчального закладу;
- використовувати петарди;
- вживати алкогольні напої, наркотичні та токсичні речовини;
- псувати державне, громадське та особисте майно;
- користуватися мобільним телефоном під час навчальних занять.

4. Заохочення і мотивування учнів
4.1. Учні, які відзначилися у навчанні, праці, заохочуються подякою з занесенням до особової справи, Похвальним листом «За відмінні успіхи у навчанні», Похвальною грамотою «За особливі успіхи у вивченні окремих предметів».
4.2. По закінченні школи учні, які мають високий рівень навчальних досягнень, нагороджуються Похвальними грамотами, золотими і срібними медалями.
4.3. У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри:
- зауваження вчителя;
- направлення подання щодо порушника до підрозділу національної поліції у справах неповнолітніх для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому Законодавством порядку;
4.4. За нанесення умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню учнями матеріальну відповідальність несуть батьки або особи, які їх замінюють.

5. Правила поведінки учнів під час уроків (занять)
5.1. Учні зобов'язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
5.2. Не рекомендовано перебувати в класах на заняттях у верхньому одязі.
5.3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам ділового стилю;
5.4. Учні входять до класу за дзвоником, учні зобов’язані приходити на урок вчасно.
5.5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
5.6. Виходити з класу з дозволу вчителя.
5.7. Учні повинні охайно вести щоденник та іншу учнівську документацію.
5.8. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
5.10. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки життєдіяльності в урочний та позаурочний час.
5.11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.

6. Правила поведінки під час перерви
6.1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
6.2. Під час перерви діти зобов’язані дотримуватися таких правил: 
- не бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях; 
- не штовхатися, грати у м’яча дозволено лише у спортивному залі та на подвір’ї; 
6.3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні, дотримуватися черги.
6.4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
6.5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.

7. Про зовнішній вигляд учнів школи
7.1. Форма одягу для учнів Іванківської ЗОШ І-ІІІ ступенів рекомендується у наближеному до ділового стилю. 
7.2. Рекомендовано для відповідності діловому стилю для дівчаток наступні елементи одягу: 
- сорочки та гольфи – білого і пастельних тонів без яскравих малюнків і написів, рекомендовано обмежити використання мережива, можливі варіанти моделей з мереживами тільки на комірі й на манжетах;
- спідниця – темного кольору (чорного, темно-синього, сірого або в клітину). Для дівчаток молодших класів переважно вибирати такі моделі, як в складку та спідниця-балон, які не будуть сковувати рухів, а для старшокласниць підходять практично всі моделі, обмеження лише по довжині (+/- 15 см від коліна);
- сарафан – темного кольору, можливі варіанти у дрібну білу смужку, у клітинку;
- штани темного кольору класичного покрою;
- жакет – можливі варіанти укорочених на 2-3 гудзики або із застібками «під горло»;
- класичний костюм-трійка – складається з жакета, жилета, штанів або спідниці;
- в'язаний жилет, джемпер – темних кольорів, бажано без візерунків.
7.3. Ділова форма одягу в школі для хлопчиків рекомендовано за наступними параметрами:
- сорочки або блузки – мають відповідати кольору костюма: до сірого костюма – білий, кольору слонової кістки, блакитна; до темно-сірого костюма – кольору слонової кістки, біла, світло-рожева; до темно-синього – тільки біла; до темно-коричневого – бежева, біла, світло-рожева, світло-бузковий; до чорного – біла, темно-блакитне, бузкове.
- штани – темні однотонні, рекомендується мати мінімум 2 пари;
- піджак – відповідний до штанів;
- в'язана кофта, жилетка, пуловер;
- брючний костюм-трійка;
- краватка або метелик.
7.4. Аксесуари. Для учнів допускається використання різних аксесуарів: 
- заколки, обручі і пов'язки для волосся, підібрані в тон до сорочки або будь використаному кольором в одязі;
- скромна біжутерія: брошки-«шпильки», годинник, браслети;
- кольорові колготки і темні високі гольфи;
- краватки і ремені.
7.5. Не рекомендовано одягати на заняття:
- товсті светри і толстовки;
- майки, футболки, прозорі сорочки, короткі топи, блузки з глибоким вирізом;
- одяг з непристойними написами на будь-якій мові;
- штани і спідниці на стегнах;
- спортивний одяг і взуття (окрім занять з фізичного виховання);
- туфлі на високій шпильці, капці.
7.6. Одяг для школи, витриманий у наближеному до ділового стилю, має відповідати основним вимогам: 
- зручність;
- відповідність розміру і сезону;
- використання натуральних тканин з невеликим додаванням синтетики.