Поради для правильного режиму дня
1. 12 годин сну з урахуванням обіднього (1-1,5 годин) для відновлення сил.
2. Після школи не спішить садити дитину за уроки, їй необхідно 2-3 години відпочити (обідній сон). Найпродуктивніший час для приготування уроків – з 15 до 16 години. Заняття ввечері безрезультатні, завтра доведеться все починати спочатку.
3. Не змушуйте дитину готувати уроки за один раз. Після 20 хв. занять необхідно 10-15 хв. «перерви».
4. Під час приготування уроків не сидіть над дитиною, давайте можливість їй попрацювати самостійно, але якщо потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Необхідні спокійний тон та підтримка («не хвилюйся», «давай з’ясуємо разом», «я тобі допоможу»), похвала, навіть якщо щось не вдається. Не акцентуйте увагу на оцінках («не дарма з письма в тебе одні «2» та «3»).
 Якщо ви дотримаєтеся порад у вихованні, ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною. Успіхів вам!

 

Сім основних правил батьківської поведінки в організації навчання

1. Сприяйте дитячій автономності (самостійності). Чим більше ви вимагаєте від дитини самостійноті в усіх сферах повсякденного життя, тим краще зможе ваша дитина працювати з почуттям відповідальності у шкільній сфері.  Автономне (самостійне) навчання є тією метою, в напрямку якої ви маєте працювати, тому що самостійність є найважливішим елементом ефективного й тривалого процесу навчання.  Хваліть свою дитину за самостійні дії, наприклад, за самостійне розпізнавання помилок.
2. Якщо ваша дитина потребує допомоги, спонукайте її до того, щоб вона сама знайшла шляхи її розв’язання. Допоможіть їй завдяки підказкам, наприклад, вказівка на довідники, генерування правил, відгадування ребусів, що може сприяти розв’язанню проблеми. Але не подавайте саме розв’язання. Не спонукайте свою дитину тільки до одного шляху розв’язання.
3. Дайте своїй дитині можливість попрацювати над матеріалом удома.
4. Визнайте досягнення дитини. Хваліть (заохочуйте), а не докоряйте. Це краще, ніж ниття, нагадування та інші покарання. Звертайте увагу на те, щоб не обмежувати похвалу критикою («дев’ять», звичайно, чудово, але без двох помилок це могла б бути «дванадцятка»).
5. Не ставте перед своєю дитиною завищених вимог, щоб вони не були суворішими за вимоги вчителя.
6. Будьте, як вихователь, зразком у поведіні. Вимагайте від своєї дитини не більше, ніж від себе самого. Дитина, яка, наприклад, бачить своїх батьків за читанням, швидше сама почне читати, ніж дитина, батьки якої часто сидять перед телевізором.
7. Говоріть позитивно про школу, вчителів та предмети. Вашій дитині досить того, що вона долає свої особисті упередження щодо школи.

 

Права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють 

Батьки або особи, які їх замінюють, мають право: 

вибирати навчальні    заклади    та    форми   навчання   для неповнолітніх дітей; 
приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу; 
обирати і    бути    обраними    до    органів   громадського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів; 
звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей; 
захищати законні інтереси дітей. 

Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані: 

забезпечувати умови  для  здобуття  дитиною  повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання; 
постійно дбати про фізичне здоров'я,  психічний  стан  дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; 
поважати гідність дитини,  виховувати працелюбність,  почуття доброти,  милосердя,  шанобливе ставлення  до  сім'ї,  старших  за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв; 
виховувати повагу  до  національних,  історичних,  культурних цінностей   Українського    народу,    дбайливе    ставлення    до історико-культурного    надбання   та   навколишнього   природного середовища, любов до України. 

У разі,  якщо батьки або особи, які їх замінюють, всупереч висновку  відповідної  психолого-медико-педагогічної  консультації відмовляються  направляти  дитину   до   відповідної   спеціальної загальноосвітньої   школи   (школи-інтернату),   навчання   дитини проводиться за індивідуальною формою. 

Ст. 29, ЗАКОН УКРАЇНИ «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-XIV